Nyt plante-arbejds-rodebord

I weekenden blev et af forårets projekter klart: et nyt arbejds- og plantebord til haven. Det blev rigtigt flot synes jeg - næsten for pænt til at stå ude. Men det skal det altså!

Udgangspunktet har været 2 gamle IKEA bukke fra min studietid. De tjente mig gennem årene på Arkitektskolen, men har været forvist til pulterrummet i årevis. Nu kommer de i brug igen og det glæder mig! De har fået en gang træbeskyttelse i en "vejrbidt" tone som klæder huset godt samt nogle plastiksko, så de ikke trækker vand.

Bordpladen består af terrasseplanker i ubehandlet lærk. De får lov at blive mærket af vejr og vind, og ikke mindst forventer jeg at brugen vil sætte sine spor - det bliver det kun smukkere af.

Kommentarer

  1. Hej Henrik, det er da godt nok et dejligt stort bord du har fået lavet, bordplads kan man aldrig få nok af. God ide med bordbukkene. Det står da også fint der lige der op af rionettet.
    Nu skal vi bare have noget sol og sommer så vi kan komme ud.
    Havehilsner fra Linda

    SvarSlet
  2. Helt rigtigt Linda - sol og sommer er det der skal til for at det bliver rigtigt sjovt at bruge bordet. Hvem ved...måske også til en bette øl?

    SvarSlet
  3. Meget godt job! Jeg savner et sådant havebord.

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg endelig en kommentar - det er altid spændende at høre andres tanker om havelivet og det der følger med!

Populære opslag fra denne blog

Larver i potter

ÆBLE ESPALIER - DO'S AND DON'TS

Rhododendronhaven i Rens