Kæmpejernurten har fået et ekstra liv


Husker i denne her? Kæmpeverbena...
Vi har meget at takke den milde vinter for! F.eks. at det har været skånsomt for en række planter, som ellers ville have svært ved at klare mosten.


En af dem er Kæmpejernurt, Verbena bonariensis, som jeg har haft stående i en potte vinteren over. Klippet ned og dækket med blade, pakket ind i fiberdug og placeret i haveskuret - så ja, jeg har taget alle forholdsregler! Nu er der bonus! Har smugkigget lidt og sørme om ikke der er små bitte skud på vej! Hurra! Nu skal jeg bare styre min tålmodighed, så jeg ikke får den pakket ud for tidligt - den er rykket ud på terrassen, men stadig pakket fint ind. Men altså hvor jeg glæder mig til at kunne nyde dens elegante, ranke blomsterstande igen!


Kommentarer

  1. Det er virkelig en smuk plante - dejligt at se, at den kan fungere i krukker. Det tror jeg også, jeg vil kaste mig ud i! Har du selv sået?

    SvarSlet
  2. Ja jeg har selv sået - derfor er jeg da ekstra glad for at den har klaret vinteren - man betragter den jo ellers som etårig. Men jeg har da også sået nye i år for en sikkerheds skyld ;-)

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg endelig en kommentar - det er altid spændende at høre andres tanker om havelivet og det der følger med!

Populære opslag fra denne blog

Larver i potter

ÆBLE ESPALIER - DO'S AND DON'TS

En ommer... pergola version 2.0