DIY FOD TIL LYS FRA LIVINGBYHEART

Nu har jeg endelig fået leget med noget betonstøbning. Det er godt nok længe siden sidst - vi taler helt tilbage i studietiden.

Men det er endt med et lille, overskueligt projekt: En fod til et lys! Nærmere bestemt til det fine lys fra LIVING BY HEART.

Og hvorfor så det? Jo, med til lyset fulgte et låg, lavet af en dåse ligesom selve lyset. Det er vældigt praktisk med sådan et, for lyset kan være svært at blæse ud når først der er kommet godt gang i det, og så kan låget kvæle flammen. Desuden er det en klar fordel, at det ikke bliver fuld af vand når det regner (jo, det gør det altså stadig engang imellem i Danmark...). Der kommer heller ikke insekter og andet snask ned i stearinen, når den er flydende.

Men sådan et lille låg af tyndt metal kan jo på ingen måde blive liggende her på vestkysten. Ikke uden at få en sten ovenpå som vægt, og det ser bare ikke smart ud. Det ved jeg så heller ikke om min løsning gør, men det ligger i hvert fald solidt på plads!

Nu står lyset i foden og det ser ret godt ud. Og når lyset skal slukkes, lægges fod ovenpå som låg. Voilá! Foden har fået gummidupper under, så den ikke ridser underlaget og i øvrigt også står stabilt. Den er lavet af betonmix, den nemme slags færdigblandede beton, som blot skal tilsættes vand. Farven er jeg godt tilfreds med: grålig/hvid (den er nok lidt sart, så mon ikke den snart får "patina" af fedtfingre og fugleklatter?). Formen var en plasticspand - vistnok til fuglekugler - og en rund skive af noget flamingo-agtigt materiale, der fulgte med som indpakning af noget elektronik.

Overfladen blev ok - jeg var ikke helt sikker på hvor længe man skulle banke på formen for at få lufthullerne ud. Jeg synes det er fint med de små bobler, så man kan se at det er beton. Nu må vi se hvad næste projekt bliver...jeg har en ide til nogle lysestager.

Jeg har hørt at betonstøbning kan være vanedannede. Nu får vi se...








Kommentarer

  1. Hej Henrik,
    det er en tør tid vi lever i også rent kommentarmæssigt og måske kommer min kommentar slet ikke ind på din side? - Oplever ofte at jeg ikke kan kommentere. Man kan heller ikke klikke ind på din instagramprofil fra din blog? - Eller er det også bare mit værktøj der ikke dur? Eller tørken?

    Go sommer

    Kjeld

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kjeld - din kommentar kom igennem! Ved ikke hvorfor Blogger har ændret i opsætningen, men det er lidt trist for blogverdenen, der bliver så stille... Måske man skulle tage sig sammen og hoppe over på Wordpress?
      Det dårlige link til Instagram var min fejl - det er hermed rettet. Så håber jeg vi ses på IG? Jeg tror du får meget glæde af mediet.

      Slet
  2. Godt lavet Henrik ………. og kønt
    forsæt du bare med betonen ;-)

    SvarSlet

Send en kommentar

Læg endelig en kommentar - det er altid spændende at høre andres tanker om havelivet og det der følger med!

Populære opslag fra denne blog

Larver i potter

ÆBLE ESPALIER - DO'S AND DON'TS

En ommer... pergola version 2.0