VIGTIGT HAVEUDSTYR - SOLVOGNEN

Det er vigtigt med det rette grej, hvis man vil have den fulde fornøjelse af den tid man lægger i haven. Spaden skal være skarp og med et godt greb. Beskærersaksen ligge godt i hånden. Og liggestolen god for øjet og egnet til location for indtagelse af kølige drinks!

Sådan en liggestol (eller solvogn er det rettere) har jeg nu. Efter et laaaaaangt tilløb har jeg fået indkøbt et af havens vigtigste møbler. Den forgænger var en hvid plasticsag, som havde gjort det godt og som udmærkede sig ved at kunne klappes sammen og stuves af vejen om vinteren. Eller bare når sommeren var mere normal dansk, med sjaskende regnvejr i ugevis. Den valgte nye model kan ikke klappes sammen, så jeg forudser at den kan regne med at skulle stå ude året rundt.

Det er nu lidt med vilje, for jeg ser for mig at den kan få en ekstra funktion som "udstillingsbænk" i foråret til krukker med tulipaner, og måske også til noget pynteligt i efterårs og -vintermånederne. Grene med lys måske? Lanterner? Who knows....

Men derfor er valget faldet på en ret enkel model med lige linier og uden alt for meget svej og swung. 

Og så har den et lille sidebord til brillerne, avisen, bogen, mobilen, kaffekoppen, drinksglasset og hvad der ellers er godt at have indenfor rækkevidde når man ENDELIG for sig lagt til rette der. For skal sandheden frem, så er jeg ikke god til bare at ligge der...jeg er bedre til at udføre noget, have en opgave i haven. Men ind i mellem er det rart at få noget sol på kroppen, og så foretrækker jeg at gøre det på den mest effektive måde: 15 min på den ene side og 15 min på den anden side. Og så op og videre!

God sommer til alle - ønskes I her fra solvognen!


















Kommentarer

  1. Den ser virkelig godt ud. Og smart med det lille bord.
    Der er efter min mening ikke noget så godt som sommermøbler, der står ude med sne på. Det er så løfterigt og minder om sol og sommer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig rigtigt. Om efteråret er det lidt vemodigt at se på, men så glæder man sig til det gode der kommer!

      Slet
  2. Kim, manden min har lige haft fødselsdag og jeg har kigget efter en solvogn til ham i gave. Jeg syntes sådan en ser afslappet og godt ud i haven, og tror at han ville bruge den. Men fandt ingen der passede med pris og look, så han fik en MANDE GAVE der passede ham godt, og skabte glæde.
    Din solvogn er PÆN og det samme gælder kiggene i jeres have!
    God fornøjelse med de 15 min x 2 :-))))
    Hilsner Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tillykke til manden! Ja, der er mange modeller og nogle er ret pebrede at købe. ALT for dyre! Du kan tro jeg nyder de 2 x 15 - når fluer og klæg giver mig lov :)

      Slet
  3. Hej Henrik
    Sikke en fin solvogn :-) må jeg spørge hvor dybhavet fundet den? Jeg har længe ledt efter en tilsvarende uden held.
    Mvh
    Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi,
      Har set den flere steder og i lidt forskellige kvaliteter. Jeg købte min her: https://havemoebelland.dk/

      Slet

Send en kommentar

Læg endelig en kommentar - det er altid spændende at høre andres tanker om havelivet og det der følger med!

Populære opslag fra denne blog

Larver i potter

ÆBLE ESPALIER - DO'S AND DON'TS

En ommer... pergola version 2.0